معرفی دوره mtbw

ترم اول M

حرف M از حرف اول کلمه MONEY گرفته شده است.آموزش های این ترم حول محور آشنایی با پول و اعداد است.ما در این ترم به کودکان خواندن و نوشتن اعداد فارسی و انگلیسی از تک رقمی تا چند رقمی را آموزش می دهیم.آن ها را با چهار عمل اصلی به صورت خلاصه آشنا کرده و تاریخچه پیداش پول و پول های رایج در ایران را آموزش می دهیم.

در مرحله بعد کودک را با پول های خارجی مثل دلار و یورو آشنا می کنیم.توجه کودک را به تصاویر روی اسکناس ها و داستان پول ها جلب می کنیم تا کودک به صورت تصویری پول ها را به خاطر بسپارد.همانطور که می دانیم تصویر سازی یکی از مهمترین شیوه های به حافظه سپردن و به یاد آوردن است و ما سعی داریم حافظه تصویری او را درگیر کنیم.ذهن ما تصاویر را آسان تر می تواند بازخوانی کند.

درون پکیج آموزشی پول های کاغذی وجود دارد که آموزش انواع اسکناس را آسان می کند و از مشکلاتی که ممکن است به دلیل آوردن اسکناس های واقعی به کلاس به وجود آید جلوگیری می کند.تمامی آموزش های ما به صورت بازی و عملی است تا کودک در فرآیند آموزش درگیر شود و یادگیری به بهترین شکل اتفاق بیافتد.

 

ترم دوم T

در این ترم ما 3 قلک متفاوت که هر کدام کارایی خاص خودش را دارد به کودکان می دهیم و طرز استفاده این قلک ها و مزیت و ضرورت استفاده از آن ها را به کودکان توضیح می دهیم.تخصیص پول توجیبی را در این ترم با توجه به ارزش هایی که جامعه و خانواده برای پول قائل می شوند آموزش می دهیم و همینطور با توجه به ارزش های پول ها یاد می گیرند چگونه پس انداز کنند،خرج کنند،هدیه و بخشش را انجام دهند.

کودکان با مفهوم پس انداز و مزیت های آن آشنا می شوند.هدف تنها آموزش پس انداز نیست،بلکه می خواهیم کودک درست خرج کردن و به همراه آن پس انداز معقول را یاد بگیرند.بعد از این کلاس می توانند نیازهای اساسی خود را تشخیص دهند،بین نیاز و خواسته های خود تمایز قائل شوند و در تهیه آن ها اولویت ها را در نظر بگیرند.همچنین به این درک می رسند که برآورده کردن یک خواسته باعث می شود به طور همزمان نتوان خواسته های دیگر را برآورده کرد.پس باید بین خواسته ها در یک زمان انتخاب صورت گیرد.این مسئله باعث می شود تا خواسته های غیرمعقول و غیر منطقی که خارج از توان خانواده است و یا نیاز واقعی کودک در لحظه نیست،در او کاهش یابد.

 

ترم سوم B

در این ترم با بانک و انواع بانک و عملیات بانکی و خدمات بانکی مانند وام آشنا می شوند.به طور خلاصه آموزش امور بانکی و نحوه کار کردن صحیح با عابربانک و دستگاه پوز و فیش های واریزی و برداشت و مشکلات ناشی از استفاده ناصحیح از دسته چک را به همراه بازی م آموزند.با قوانین رعایت حقوق شهروندی و اجتماعی آشنا می شوند.

 

ترم چهارمW

مهم ترین هدف ما استعدادیابی و هدایت تحصیلی و شغلی کودکان است.آموزش مدل هایی مورد نیاز برای مهارت های کودکان و نوجوانان و توانمندی آن ها در زمینه خلاقیت و نوآوری و تفکرخلاق و همچنین توانمندسازی در زمینه کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار از مهمترین اهداف ما می باشد.در این ترم سعی بر این داریم که کودکان به شناخت بیشترو بهتر از خودبرسند.در این ترم به وسیله کتاب و فرم های کسب و کار و بازی مدل کسب و کار را به کودکان می آموزیم.مدیر کوچولوها با شناسایی بازار هدف اشنا می شوند و نحوه جذب و ارتباط با مشتریان خود یاد می گیرند.یک ایده خام را تبدیل به یک پروژه عملی می کنند. ایده کودکانه ای که امروز در سر می پرورانند را اجرایی کرده تا در اینده بتوانند با توجه به همین مدل ایده های بزرگ کارآفرینانه را اجرایی کنند.

با ویژگی های کارآفرینان موفق آشنا می شوند و به ان ها کمک می شود تا با تمرین این ویژگی ها را در خود پرورش دهند.در این ترم بخشی از حسابداری چندآیتمی را هم آموزش خواهیم داشت.

 

ترم پنجمMENTAL ACCOUNTING و سرمایه گذاری

در این ترم ما حسابداری ذهنی را در 5 آیتم به کودکان آموزش داده به این صورت که کودکان می توانند سود و زیان را به صورت ذهنی محاسبه کنند و در مسابقات پایان دوره به صورت دیداری و کتبی شرکت کنند.در این ترم روش های سرمایه گذاری صحیح را به کودکان به عنوان آموزش زیربنایی خواهیم داشت.

در پایان 5 ترم جشنواره و نمایشگاه کارآفرینی به همراه برگزاری مسابقات حسابداری ذهنی را در هر استان خواهیم داشت و در نهایت منتخبین به جشنواره کشوری راه یافته و سپس منتخبین جشنواره کشوری به جشنواره بین المللی معرفی خواهند شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه کودکان ثروت ساز می باشد. طراحی شده توسط همای هنر
قدرت گرفته توسط sevenapp.co
X